sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

Lauantai 14.4.

Samedi

Aamumme lähti käyntiin reippaalla aamulenkillä paikalliseen Starbucksiin. Muiden nauttiessa hostellin aamupalaa, me tilasimme itsellemme perinteisen cafe latten ja ihanan Muffin Double Chocolaten.

Hulppean aamiaisen jälkeen siirryimme jo tuttuun metroasemaan tähtäimessä Montmartre. Ikäväksi yllätykseksi Anni jäi kitumaan metroporttiin muun ryhmän jo viillettäessä eteenpäin. Jäimme siis (Minna ja Anni) muista jälkeen mutta löysimme perille muutaman kirosanan jälkeen.

Olimme perillä ja maltoimme tuskin pysyä housuissamme härskien kauppojen ympäröimänä. Näimme mm. Moulin Rougen ja kuppilan, jossa muinoin kuvattiin kohtaus Amélie-elokuvaan. Päivän urheilusuoritus oli kävellä monen sadan metrin korkeuteen hienoille seuduille Montmartreen. Siellä oli hienoja katutaiteilijoita, upeita maisemia ja kaunis Sacré-Coeur-luostari, josta kuului kirkollisten miesten ääniä. Paikan päällä kuulimme esitelmää ja nautimme aurinkoisesta säästä.
Sitten kävelimme ryhmän kanssa alaspäin ja lounastimme ihanissa kreppi-ravintoloissa.

Maittavan lounaan jälkeen matkamme kävi kohti kauan odotettua La Tour Eiffel ( Eiffel-tornia). Viritimme kamerat ja jännitimme kuuluisan nähtävyyden näkemistä.
Nautimme tornista aikamme ja osa kiipesi tornin huipulle. Paikan päällä pidettiin myös esitelmä tornista ja sää suosi meitä taas jälleen kerran. Toinen osa ryhmästä lähti ostoksille Louvren seuduille.

Seikkailun jälkeen päädyimme hostellille, jossa keräsimme voimia illan elokuvaa varten. Menimme katsomaan 3D Le Roi Lion (Leijonakuningas). Se oli paras, harmitti kun Mufasa kuoli.
Elokuvan jälkeen päädyimme ryhmän kanssa ehkä matkan maittavimpaan ravintolaan nimeltä Épsilon, jota Tytti ja Anna kehuivat meille monta päivää. Ruoka oli magnifique ja ruokailtuamme pyörimme vatsojemme kanssa katua alas takaisin hostelliin.

Yö vietettiin eri tavoin, koska kaikilla oli erilaisia suunnitelmia. Päivä oli jälleen kerran erittäin onnistunut!!

Nous recommandons Paris! C'est magnifique!